درباره نویسنده

مطالب مشابه

95 دیدگاه

  1. 1

    E.k

    پژوه ۴۰۵ آب کم می کنه ، مشکل سرسیلندر نداره حتی درجه حرارت تا قرمز هم می رسه ، چکارکنم؟ امکان داره از فشنگی آب باشه؟

    پاسخ
    1. 1.1

      اردشیر نیک منش

      با سلام، آیا تاکنون هواگیری رادیات انجام دادید؟ اگر ندادید، با مطالعه مطلب زیر این کارو یک بار انجام بدید.
      نحوه هواگیری رادیاتور

      پاسخ
    2. 1.2

      اسماعیل

      منم دقیقا همین مشکلو دارم با ۴۰۵ ام. آب کم می کنه. نه نشتی داره نه واشر سرسیلندر مشکل داره

      پاسخ
      1. 1.2.1

        parvaz

        سلام

        برای بالارفتن آمپر:
        ۱- یا گردش آب ب خوبی انجام نمیشه:
        اگه مدل خودروی شما بالاتر از 84 هستش
        زمانی که خودرو سرده استارت برنید و دستتون رو بزارید روی رادیات به محض اینکه رادیات شدید داغ شد آمپر آب رو چک کنید اگه آمپر ۸۳ درجه بود و فن شروع بکه کار کرد که تر موستات سالمه و اگه درجه آب به زیر ۷۳ رسید و فن خاموش شد که فن و فشنگی ها سالمن

        ۲- یا سیستم هوا داره:
        بعد ۱۲ ساعت از خاموش شدن موتور
        هواگیری کنید.
        در ضمن زمانی که رادیات داغه تا مجبور نشدی درب رادیات رو باز نکن
        باید حتما رادیات خنک باشه

        کم کردن آب :

        ۱- درب را دیات

        ۲- نشتی آب از :
        شیلنگها و اتصالات ،واتر پمپ، رادیات و پیچهای هوا گیریش،سیلندر موتور،پیچهای هواگیری،

        ۳- نداشتن ضدیخ،ضدجوش

        ۴- هواگیری

        پاسخ
        1. 1.2.1.1

          محمد

          سلام خسته نباشید من مزدا 3 دارم رادیاتور سر سیلندر و ترموستات و واتر پمپ و تمام شلنگها رو نو کردم ولی بازم مسافرت که میرم یا یکم که به ماشین فشار میارم اب کم میکنه در ضمن بخاری اصلا گرم نمیکنه، لطفا راهنماییم کنید

          پاسخ
      2. 1.2.2

        امید

        سلام حوزینگ بغل سر سیلندر چک کنید

        پاسخ
    3. 1.3

      مهدی حسینی

      سلام. پژو پارس 92 دارم. درب رادیاتور خراب شد و آب خارج شد. تو جاده واشر سرسیلندر سوزوند. شهرستان یه تومن خرج کردم و واشر عوض کردم. مکانیک متوجه خرابی در رادیاتور نشد. تو برگشت دوباره آب خالی کرد و آمپر بالا رفت.. یه چهارلیتری آب توش خالی کردم. تازه پس از پرس و جوی فراوون فهمیدم که درب رادیاتور نباید در حالت عادی آب رو خالی کنه !! الانم ماشین دوباره مکانیکیه!!. مکانیک میگه احتمال نشتی از اورینگ زیر سیلندر هستش.
      خلاصه اینکه خرابی در رادیاتور رو جدی بگیرید. اگه از اول فهمیده بودم هزینه دو بار باز کردن موتور رو دستم نمی افتاد.

      پاسخ
    4. 1.4

      فرشاد

      سلام 206 تیپ 5
      هر سه چهار روز یک لیتر کم می کرد
      هوزینگ ترموستات شکسته بود عوض کردم

      پاسخ
  2. 2

    اصغر

    ماشین زانتیا دارم بخاطر کم کردن اب ،واشر سر سبلندر سوزندم متاسقفانه بعد تعویض وتعمیر سر سیلندر بازم اب کم میکنه بیست کیلومتر میرم نزدیک دو لیتر کم میکنه نشتی هم نداره
    واتر پمپ و ترموستات رو هم عوض کردم نتیجه نداد مشکل چیه تا خرج اضافه نکنم

    پاسخ
    1. 2.1

      وحیداصلانی

      سلام از رادیات ماشینه

      پاسخ
    2. 2.2

      مهدی

      دوست عزیز اب کم کنه اگزوز ونگاه کن هوا سرد باشه اب بده حالا چکخ یا با گازدادن شرشربریزه عادی ولی هوا گرم باش مشکل ،رادیات اب کم کنه ماشینو روشن کن تمام لوله ها روازبالا وزیرماشین کارتن بنداز نگاه کن نشتی باشع معلوم میکنه چون ماشین کار میکنه اب درفشاروجریانه میزنه بیرون ،اگه هیچ نشتی حتی ازلوله های بخاری و… نداد بیا سراغ رادیاتور اطرافشو کلا نگاه کن نشتی نداشت درهم سالم بودکه البته این نشتیها به ندرت اونم مدل پایینه هااتفاق میافته،خب مشکل اصلی پیچ هواگیری رو باز کنید اب بزنه بیرون حالت خاموش موتور ازدررادیاتوراب اظافه کنید بزارید ازهمون پیچ هواگیری ک بازکردیدبزنه بیرون ،دررادیات همچنان بازوموتورخاموش ،اب که میزنه بیرون صاف ویکنواخت وبدون حباب شدپیچشو ببندید،توبعصی ماشینا دوتا پیچ داره بعضیم ی دونه!اگه دوتا بوذهردو یکی یکی همون کاروانجام دهید،این دوسه کاراسونو انجام میدیدبازم همون اشو همون کاسه!بهتون قول میدم شاید60درصدمشکلات مردم این باشه یه پیچ دیگه خودرادیات داره پلاستیک سخت معمولا بالا راست یا چپ اومم پیچ هواگیری خودرادیاته ک هواگیری نشه هرکاربکنیددرست نمیشه اونم بارکنید ازاون وراب بریزیداوکی شدپیچو ببندید،رادیاتور هم انداره اب داره تا اونجا پرکنید ودرواخرسرببنیدمشکلتون 99درصداوکی میشخ،!!!!!خیالتون راحت واشرازقبل سوختخ باشه اب روغنی وپرحباب میش ه.موتورداغ،اب ازبغلا میزنه بیرون دودابی ازاگزوزوبدکارکردن دیرروشن شدن

      پاسخ
    3. 2.3

      amirali

      سلام دوسته عزیز یه سوال داشتم تورو خدا جوابم رو درست بدید،من وقتی از یه شهری میرم یک شهره دیگه مثلا 250کیلومتر راه که می رم میبینم ماشینم اندازه یک لیتر آب کم کرده،به نظره شما علت از کجاست؟؟آیا این اب کم کردن عادی هستش یا نه؟؟ماشینم پراید111مدل 90هستش،این جریان وقتی کله ظهر حرکت میکنم و میفتم توو جاده و میرسم یه شهره دیگه که 250کیلومتر راه رفتم میبینم کم کرده،ولی وقتی تووی شهر هستم و توو خوده تهرانم اصلا کم نمیکنه،شاید خیلی خیلی کم یذره کم کنه،ولی وقتی میرم جاده وقتی میرسم میبینم که اون قمقمه بغل ماشین که جدا تووش اب ریخته میشه که به رادیات وصله میبینم که اون قمقمهه اب نداره ولی دره رادیاتم رو که ورمیدارم میبینم که داره چون پراید ها برعکس ماشین های دیگه یه قمقمه جدا هم داره که به رادیات وصله که اگر آب نداشت از اون قمقمه آب بره توو رادیات،حالا به نظره شما از یه شهری به یه شهر دیگه رفتن اونم کله ظهر با کولر به نظره شما خالی شدن اون قمقمه یا کم کردن کلأ یک لیتر آب آیا عادی هستش یا نه مشکلی وجود داره؟؟؟؟؟لطفا جواب بدید یه دنیا ممنون میشم.

      پاسخ
  3. 3

    hamidreza

    سلام من ماشین ام جی 550دارم ماشین بدون اینکه استارت بخوره و روشن بشه آب کم میکنه

    پاسخ
  4. 4

    محمد حسین

    سلام من ماشینپ مدل89 پارس هسته پارسال واشر سوخت عوض کردم. الان اب کم میکنه و بعد2 ساعت کار کردن امپر میره بالا بعد ی صدا نشتی اب از سر سیلندر میاد مشکل از چی میتونه باشه اب و روغنم قاطی نکرده

    پاسخ
    1. 4.1

      غلامرضا

      شلنگ بخاریت نشستی داره سریعا عوضش کن

      پاسخ
    2. 4.2

      غلامرضا

      شلنگ بخاری که داخل کابینه پشته داشبورد باید حتما عوض شه

      پاسخ
  5. 5

    رامین

    سلام من ماشینم پرایده واشر عوض کردم ولی توتابستون چون کولرمیگرفتم ترموستات ودراوردم تا اب به خوبی گردش داشته باشه وداِ نکنه الان هرروز قمقمه خالی میشه اب کم میکنه دلیلش چیه

    پاسخ
  6. 6

    حمزه مومنی

    سلام من یک 405 دارم صبح ک درب رادیاتور رو باز میکنم تا نزدیک یک لیتر اب کم کرده ولی زیر ماشین اب نمی ریزه امپر هم تا ماشین گرمه بالا نمیاد

    پاسخ
  7. 7

    احمد

    سلام بنده پژو405glxمدل 93 دوگانه شرکتی دارم که با کم کردن اب رادیاتور مواجه ام.موتر داغ نمیکنه آمپر هم بالا نمیاد ولی متاسفانه شلنگی که از تر موستات به رادیاتور وصل میشه خیلی سفت وداغ میشه. اصلا بخار نداره واب رادیاتور هم روغنی نیست مشکل از چی میتونه باشه .ممنون از راهنمای یتون.

    پاسخ
    1. 7.1

      افروشه

      ترموستات عوض کن گیر کرده

      پاسخ
    2. 7.2

      محمد

      سلام ماشین منم همین اشکال رو داره شما تونستین مشکل رو پیدا کنید

      پاسخ
    3. 7.3

      رضا

      منم همین مشکل و دارم از ترموستات هم نیست عوض کردم نشد

      پاسخ
    4. 7.4

      مجید

      سلام ، اینکه در حالت روشنی شلنگه سفت بشه عادیه ولی یکبار شیر گلز cng رو ببند بعد هواگیری بکن ببین بهتر نمیشه احتمال داره از cng باشه

      پاسخ
    5. 7.5

      محمد

      میتونه از واشر های دور ریگلاتور گاز باشه ..

      پاسخ
    6. 7.6

      احمد

      واشر ترسونده ماشینت کمپرس هوای موتور وارد رادیات میشه و جنت سفت میشه تا مرز ترکیدن واشرتو عوض کن وگرنه رادیاتتو میترکونه من تجربه کردم

      پاسخ
  8. 8

    کامیاب فر

    باسلام تیبا مدل 90 دارم یه مدتی آب از منبع انبساط کم میکنه نمیدونم چرا…جایی ریزشی آب نداره ..هر دور روز یکبار نیم لیتر آب کم میکنه..آب روغن قاطی نشده و موتورش تنظیمه حتی ترمستات تعویض کردم ..ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ
  9. 9

    حسن

    سازندگان رادیاتور های بی کیفیت در کارشان تجدید نظر کنند با زندگی مردم بازی میکنند رادیاتور ی که 20000 کیلومتر کار میکند
    تقصیر کیست

    پاسخ
  10. 10

    پیام

    سلام
    ماشین من تازه واشر سرسیلندر تعمیر کزدم
    سمند ef7
    هر حدودا 1000کیلومتر حدود 1 لیتر اب کم میکنه
    مشکل میتونه از واشر سیلندر باشه؟؟؟؟

    پاسخ
  11. 11

    محمد

    سلام وانت پیکان اب کم میکنه معلوم نیست از کجاش هست راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  12. 12

    هوشنگ

    سلام ماشین من پژو 405 دوگانه سوز هست وقتی با بنزین کار میکنه اب کم نمیکنه ولی با گاز که میرونم اب کم میکنه

    پاسخ
  13. 13

    محسن

    سلام پژو پارس مدل نود و یک دارم تقریبا هر ماه نیم لیتر اب کم.میکنه
    زیادم با هاش راه میرم ماهی 2 هزار تا راه میرم با ماشین نشتی هم نداره
    کسی میدونه علت چیه طبیعی هست یا نه
    در ضمن فقط داخل رادیاتور اب معمولی هستش

    پاسخ
    1. 13.1

      م

      اتصالات رادیاتور و شیلنگ ها رو برسی کن

      پاسخ
    2. 13.2

      علی سواری

      من پراید مدل ۹۰ دارم یکی اینکه کولر روشن کنم تو دنده سنگین دما میره رو۵ ولی دنده سبک ایطور نیست علتش چیه نشون دادم گفتن فن و رادیات مشکلی ندارن سنسور دما هم عوض کرد برام درست نشد دوم ایتکه آب منبع(قمقمه) کم میکنه تو یک هفته یا نهایت دوهفته کلا خالی میشه
      لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ
  14. 14

    منصور

    با سلام ّ سر سیلند تعمیر شده – شلیلن ها تعویض شده ولی آب کم میکنه

    پاسخ
  15. 15

    علی

    سلام . یک قاشق چایی خوری زردچوبه بریزید تو رادیانور کار کنه و رسوب کنه و سوراخ های ریز را پرکنه .
    تستش بیخطره .

    پاسخ
  16. 16

    یونس

    سلام ماشینم ۴۰۵ یه ماه نشده واشر سر سیلند عوض کردم از دیشب صدای شر شر آب میاد داخل اتاق آب کم میکنه داخل رادیات هم هوا داره وقتی تو ترافیک هستم بخاریم گرم نمیکنه ولی تو حرکت بخاریم گرم میکنه

    پاسخ
  17. 17

    محسن

    سلام. پارس نود دوگانه کارخونه دارم. باش پانصد کیلومتر تو چهار ساعت میرم حدود نیم لیتر کم میکنه اما اگه تو شهر سه روز حدود شصت کیلومتر برم حدود یک لیتر کم میکنه. هیچ علامتی از کمپرس هوا نداره. آمپر هم اصلا بالا نمیاد. آب رادیات معمولیه و ضد یخ نداره. کسی هست علت رو بدونه؟ مکانیک لوله ها رو چک کرده نشتی ندیده.

    پاسخ
    1. 17.1

      حسین

      اگه سرسیلندر و درب رادیاتور سالم باشه و نشتی بیرونی نداشته باشه مشکل از اورینگ های زیر بوش پیستون هست. آب از زیر بوش پیستون به کارتل روغن وارد میشه و بخار میشه.

      پاسخ
    2. 17.2

      حسین

      اورینگ زیر بوش نشتی داره

      پاسخ
  18. 18

    افشین

    سلام..ماشین من پرایدهست تقریباروزی به اندازه ی یک لیوان آب کم میکنه بنظرتون مشکل ازچیه?

    پاسخ
  19. 19

    حسین

    برا کاهش آب واشر سرسیلندر و. درب رادیاتور چک کنید اگه سالم بود و ماشین نشتی ظاهری نداشت مشکل از اورینگهای زیر بوش پیستون هست آب وارد کارتل میشه و بخار میشه. ماشین من همین مشکل داره اورینگ عوض کردم یه ماه کار کرد دوباره شروع به کم کردن کردتراشکار گفت بوش هات افتاده پایین. باید عوض بشه. خواستم بدونم راه دیگه ای داره برا درست کردنش

    پاسخ
  20. 20

    حسین

    سلام ماشین من بوشهاش افتادن پایین. و از زیر بوش نشتی آب داره به نظرتون باید بوشهاشو عوض کنم یا راه دیگه ای داره برا بالا کشیدنش. پنج صدم باید از سطح بلوک بالاتر باشه. وگرنه از زیر بوش آب نشت میکنه

    پاسخ
  21. 21

    مسعود آقا یوسفی

    سلام پراید دارم چند وقتی میشه ماشین وقتی سرده از شیلنگی که از رادیات تو قمقمه اب میریزه و ترموستات و رادیات عوض کردم ولی درست نشده یه نظرتون از چی میتونه باشه؟

    پاسخ
  22. 22

    حسین

    سلام من پژو پارس دارم. آب کم می‌کنه. مشکلش افتادن بوشهای پیستون هست و از زیر بوش پیستونها نشتی میده به داخل کارتل به نظرتون باید بوشها عوض بشن یا راه دیگه ای هست برا تعمیر. بوشها باید پانزده صدم میلیمتر از سطح بلوک بالاتر باشه و گرنه از زیر بوش نشتی می‌کنه ضد یخ.

    پاسخ
  23. 23

    حسین

    احتمال ۹۹درصد از زیر بوش پیستونات نشتی داره مکانیک بگو کارتل باز کنه چک کنه. از زیر بوش وارد کارتل روغن میشه. و تراشکار چک کنه که بوشهات کوتاه نشده باشن

    پاسخ
  24. 24

    Maj

    تیبا ۹۳ دوگانه دارم چند روز پیش متوجه سفیدی درب روغن شدم به مکانیک نشون دادم گفت واشر ترسونده بعد از کلی خرج واشر و تراشکاری سیلندر الان دوباره درب موتورم سفیدی میزنه بخدا کلافه شدم بعضیا میگن بخاطر سردی هواست ضمنا منبع انبساطم رو پر میکنم ظرف یک هفته از نصف هم کمتر میشه

    پاسخ
  25. 25

    افخم

    خودرو بنده 207اتومات مدل 90هست هرسه یا 4روز بایدقمقمه رو آب کنم و خیلی آب کم می‌کنه جوش نمیاره آمپر هم بالا نمیره نشتی هم ندارن روغن هم داخل آب نیست لطفاً مرا راهنمایی کنید

    پاسخ
    1. 25.1

      رحیم

      من هم با این مشکل مواجه شدم
      دستش نزن هیچ مشکلی نداره

      پاسخ
      1. 25.1.1

        مجتبی

        منم این مشکل رو دارم. منظورت چیه که “مشکلی نداره”؟
        یعنی نیاز نیست دوباره تو قمقمه آب بریزه؟

        پاسخ
    2. 25.2

      امید

      منم ۲۰۶ تیپ ۲ مدل۹۶ دارم. دقیقاً اینجوریه که شما می‌فرمایید.
      ((قبلا نشتی داشت، واتر پمپ عوض کردم دیگه نشتی نداره))
      ولی الان مشکلش همین کم کردنه. نه آمپر میره بالا، نه هیچی. هر هفته نزدیک ۱ونیم یا ۲ لیتر آب کم می‌کنه.

      پاسخ
  26. 26

    نوری

    سلام،ماشین من پرایده مدل اخر93،دیوانم کرده این ماشین،اب رادیاتور را برگشت میده تو منبع اب و از اونجا دیگه برگشتش نمیده تو رادیاتور،و مدام ماشین گرم میکنه و مدام اب اضافه میکنم به رادیاتور،اب برگشتی منبع را پر میکنه و از منبع میریزه بیرون.خیلی جاها بردمش نفهمیدن چشه،سه تا در جدید،ترموستات جدید چهار فصل، شیتشوی رادیاتور را همگی انجام دادم ولی باز افاقه نکرد که نکرد،دوستان خدایی راهنمایی کنید ممنونم.هرکس وارده یه اس بم بده تا خودم بش زنگ بزنم کار و لطف بزرگی در حقم کرده،

    پاسخ
    1. 26.1

      بهروز

      سلام یه رادیات از کسی بگیر عوض کن احتمال داره قسمت لاکی رادیات خراب باشه که هوا میکشه اگر خوب نشد حتما واشر سر سیلندر نیم سوز شده هوا میکشه اگر مشکل حل شد حتما باهم تماس بگیر اینم شمارم

      پاسخ
    2. 26.2

      مهرداد

      سلام مشکل رادیاتورت درست شد چجوری درستش کردی ؟

      پاسخ
    3. 26.3

      احمد

      چپوقی قلیونی ات راعوض کن

      پاسخ
  27. 27

    میلاد

    باسلام.ماشین ۴۰۵دوگانه دارم ۴۰۰کیلومترراه میرم آب رادیات کم شده ، امسالم واشرسرسیلندر عوض کردم اشکال ازچیه ؟ لطفاراهنمایی کنید. ممنون

    پاسخ
  28. 28

    رضا

    سلام. .ماشینم پرایده هر روز منبع انبساط رو پر میکنم و روز بعد که نگاه میکنم خالی شده. .ولی خود رادیات که چک میکنم اصلا اب خالی نمیکنه. . حتی شده منبع انبساط رو پر نکردم و رادیاتو چک کردم و پر بود(بعد از سه روز)!!چرا با وجود اینکه رادیاتور پر منبع انبساط هر روز خالی میشه؟

    پاسخ
    1. 28.1

      amirali

      سلام قمقمت فکر کنم سوراخ باشه

      پاسخ
  29. 29

    محمد

    سلام سمندlxدارم یک سال پیش واشر سوخت تعویض کردم الان خیلی زود امپر به خط وسط نزدیک میشه وحدودا یک ماه هست که غیرعادی آب کم میکنه قبلا شاید دوهفته ای یکبار نصف استکان آب کم میکرد ولی الان در کمتر از یک ماه یک بطری بزرگ آب تمام کرده وقتی که ماشین کاملا سرد هست برای چک کردن در رادیات باز میکنم صدای پیس میده نشتی هم نداره صدای اب هم توی اتاق نمیاد لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    1. 29.1

      محمد

      واشر ترسونده

      پاسخ
  30. 30

    ابراهیم کرمیان

    سلام پژوپارس دوگانه دارم صبح ها که ماشین سرد هست میخام اب رادیاتور چک کنم درب رادیاتور که باز میکنم هوابا فشار خارج میشه ونیم لیتری اب کم میکنه علت چیست

    پاسخ
  31. 31

    باسط قزل

    باسلام ماشینم پراید هست مدل ۹۶تازگیا وقتی درجا کار میکرد آمپر میرفت بالا تو حرکت هم عادی بود بعد متوجه شدم رادیاتور آب کم کرده علتش چی میتونه باشه قمقمه هم آبش پر بود ممنون

    پاسخ
    1. 31.1

      parvaz

      سلام
      اگه آمپر در حالت درجا از ۹۲-۹۳درجه بیشتر بشه:
      فن دور کند رو چک کن.
      اگه آمپر درست بود ایراد درب رادیات

      پاسخ
  32. 32

    عباس

    سلام.پژو پارس دارم خیلی اب کم میکنه اگه از اهواز تا شوشتر برم وبرگردم چهار لیتر اب کم میکنه در ضمن صدای شر شر اب از پشت داشبورد میاد.ماشین کشش نداره انگار که گاز نمیخوره شتاب نداره.خواهشن همکاری کنید بگید مشکل چی.میخوام برم مسافرت.

    پاسخ
    1. 32.1

      امجد

      سلام مشکلتون حل شد .ماشین منم اینجوری

      پاسخ
    2. 32.2

      محمد

      سلام واشر سوزونده

      پاسخ
  33. 33

    میلاد

    سلام من ییه 206 دارم چند مدت پیش آب رادیات رو از قسمت کف راننده داده بود داخل ماشین بردم ترموستات و رادیات رو عوض کردم نشتی قطع شد الان ماشین آب کم میکنه و صدای جاری شدن آب میاد وقتی ماشینو روشن میکنم درست از سمتییی که نشتی داده بود این صدا میاد و از داخل اتاق راحت شنییده میشه مشکل از چی میتونه باشه بنظرتون ؟

    پاسخ
  34. 34

    مجید...97

    سلام پراید دارم آب کم میکنه خیلی سریع هم کم میکنه واترپمپ و ترموستات سالمه نشتی هم من ندیدم داشته باشه وقتی هم که نشتی داره اصلا از منبع آب نمیکشه
    مشکلش چیه به نظرتون؟

    پاسخ
  35. 35

    Alireza

    سلام من ماشینم روزی نیم لیتر آب کم میکنه دوبار درب رادیات عوض کردم فکر کردم از دربه ولی بازم هوا میگیره صدای شرشر میاد پشت کیلومتر و هوا میگیره از سوراخ زیر درب رادیات رد نشتی وجود داره حالا مشکل از واشر سرسیلندره یا آب داخل سیلندر میره یا مشکل چیزی دیگس سپاسگزار میشم جواب بدین

    پاسخ
  36. 36

    نصرت اله امیدی

    سلام. ماشین پراید صبا مدل ۸۷ تک سوز دارم، هیچ گونه نشتی آب چه از داخل کابین و چه از اطراف موتور دیده نمیشه، دمای موتور هم عادیه، جوش هم نمیاره ولی میبینی بعد از هر تقریبا ۵ روز نیم لیتر اب کم میکنه. علتش چیه؟ ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
  37. 37

    پویا

    با سلام، چند ماه پیش تعمیر کل کردم، حالا بعد دو ماه تعمیر که انجام دادم، متوجه شدم خودرو هر ماه تقریبا یک لیتر اب کسر میکنه، که بعد از مدتی بخار زیادی از موتور خارج شد، بردم پیش مکانیک سرسیلندرو باز کرد بعد از تراش سرسیلندر و بستن حالا باز دوباره اب کسر میکنه، دوستان خواهشن راهنمایی کنید دلیلش چیه، مشککل از سرسیلندره، باید عوض کنم یا دلیل دیگه داره؟

    پاسخ
  38. 38

    سجاد

    من پژو ۲۰۶ تیپ ۲-دارم دیروز گیر کردم توی اب تا وسط ماشین توی اب بود الان خیلی بد کار میکنه

    پاسخ
  39. 39

    parvaz

    سلام
    درب رادیات

    پاسخ
  40. 40

    parvaz

    سلام

    اگه مشکل واشر و نشتی از سیستم خنک کنده(مثل رادیات،شیلنگها،واتر پمپ و پولکیها) نداشته باشه

    ۱- درب رادیات تعویض بشه
    ۲- بعد هواگیری کنید.
    ( ۱۲ ساعت بعداز خاموش کردن موتور هواگیری کن)

    پاسخ
  41. 41

    parvaz

    سلام
    اگه ترموستات ۸۳ هستش
    باید آمپر از ۸۳ بالاتر نره یعنی روی ۸۳ فن روشن بشه و روی ۷۳ فن خاموش بشه اگه غیر از این باشه حتما باید عیب رو پیدا کنی

    شما درب رادیات رو زمانی که از خاموش شدن خودرو ۱۲ ساعت گذشته باشه بازکن و کامل هواگیری کن: اول از پیچ زرد(موتور) بعد پیچ پلاستیکی ترموستات

    درضمن هر وقت خواستی موتور رو خاموش کنی اجازه بده فن ماشین خاموش کنه(چون زمانی که موتور روشنه سیستم خنک کننده تحت فشاره و درحال گردش آب و اگه قبل از خاموش شدن فن موتور رو خاموش کردی چون آب رادیات تحت فشاره و دیگه گردش نداره درب رادیات بخار آب رو به خاطر وجود سوپاپی که داره خارج میکنه برای همین هفته ای یه استکان کم میکنه )

    پاسخ
  42. 42

    parvaz

    سلام
    به اتمال زیاد واتر پمپ شما خراب شده و هرز میگرده

    برای گردش آب توی سیستم باید اول رادیات(باید منافذش باز باشه) دوم واتر پمپ(اولین نشانه خرابی نشتی آب سمت شاگرد و دوم گردش نکردن آب) بعد تر موستات(که به موقع کامل باز و به موقع کامل بسته بشه) سالم باشن

    پاسخ
  43. 43

    parvaz

    سلام
    به احتمال زیاد درب رادیات

    چون شما وقتی توی جاده هستید فشار روی سیستم خنک کننده کمتره ولی وقتی توی ترافیک هستید موتور و سیستم خنک کننده بیشتر تحت فشاره و برای همین اگه درب رادیات خراب باشه بخار آب رو به بیرون هدایت میکنه
    در ضمن درب رادیات رو اگه موتور گرم باشه باز کنی هوا میگیره

    پاسخ
  44. 44

    parvaz

    سلام
    تا واشر نزدی حتما ببر پیش یه مکانیک وارد تا برات هواگیری کنه

    پاسخ
  45. 45

    parvaz

    سلام

    ۱۲ ساعت بعداز خاموش شدن موتور هواگیری دقیق و درست(زمانی که آب رادیات گرمه درب رادیات رو باز نکید چون هم هوا میگیره هم آب کم میکنه)
    اگه با هواگیری درست نشد
    ببین زیر ماشین نشتی نداشته باشه
    اگه نداره ایراد درب رادیات

    پاسخ
  46. 46

    parvaz

    سلام

    اگر درب رادیات سالم باشه و سییتم هوا نداشته باشه:
    شما چون توی سیستم خنک کننده ضد یخ،ضدجوش نریختید و هنگام خاموش کردن موتور اجازه نمیدید که فن خاموش بشه و موتور و رادیات خنک بشه بنا براین آب داخل رادیات به حالت بخار از سوپاپ درب رادیات خارج میشه

    آب به تنهایی در سیستم خنک کننده به شدت مضر هست

    سالی دولیتر ضد یخ،ضدجوش ۴۰ت
    ولی آسیب به موتور هزینه زیاد حتی تا ۳ میلیون و در آینده عواقب جبران ناپذیری داره

    پاسخ
  47. 47

    رضا معینی

    سلام ماشین من پژو پارس سال هستش دیشب از شیلنگش جنت بخار و آب داغ خارج شد بطوری که تمام شد و رادیاتور خالی شد در حالی که آمپر از حد وسط زالاتر نرفت بعد از اینکه شیلنگ رو که چنتا سوراخ داشت عوض کردم باز هم آب رادیات کم شد ولی مثل بار قبل کامل تخلیه نشد و نشتی هم نداشت دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم کوکم کنید

    پاسخ
  48. 48

    امین

    سلام..سمند ef7 من چند روزه آب کم میکنه نفس ماشینم کم شده، گاز ک میدم بخار آب از اگزوز میزنه بیرون روغنم ت رادیاتور نمبینم در روغنم لکه سفید نزده..میشه راهنمایی کنین واشر زده یا نه؟

    پاسخ
  49. 49

    علیرضا اشتری

    با سلام .خودرو من روآ هستش.آب کم میکنه.هیچگونه نشتی از شیلنگها و رادیاتور نداره .ضد یخ هم داره .هواگیری هم کردم.درب رادیاتور هم عوض کردم .میگن درب رادیاتور خارجی بزارید خوب میشه .درب رادیاتور ایرانی بخار ازش نشت میکنه .آیا این موضوع درسته و اگر قراره که درب رادیاتور خارجی بخرم چه نوعی خوبه .راهنمایی بفرمایید.در ضمن دو بار توسط رادیاتور ساز چک شده و سیستم رادیاتور و لوله ها و بخاری نشتی نداره

    پاسخ
  50. 50

    مجيد

    سللم من ريو ٨٦دارم روزي نيم ليتر اب كم ميكنه

    پاسخ
  51. 51

    رضا

    با سلام سمند مدل 83 دارم دو ماه پیش موتور رو تعمیر کردم و اورینگ زیر بوش پیستون رو هم تعویض کردم سیلندر هم تموم اجزاش رو نو گذاشتم الان بعد از دو سه ماه ماشینم شیلنگ رادیاتورش کمی باد میفته توش البته کنار رادیاتور کمی نشتی داره و وقتی 150 کیلومتر میرم نیم لیتر اب کم میکنه ولی شیلنگ باد میفته رادیات ساز میگه چون باد میفته رادیات نو هم بزاری باد باعث ترکیدگی رادیات نو میشه میگفت که نشتی ریز باعث نمیشه که تو شیلنگ باد بیفته اب روغنم قاطی نکردم جوش هم نیاوردم ترموستات و درب رادیات هم سه ماه میشه عوض کرئم ممنون میشم جواب بدین سفت شدن شیلنگ رادیاتورم نشانه چی هست و مشکلم چیه ایا از نشتی ریز رادیاتور هست ضمن اینکه ماشین سرده درب رادیاتور رو باز میکنم صدایی نمیاد که هوا خارج بشه فقط شیلنگ سفت میشه

    پاسخ
  52. 52

    محمدرضا

    سلام. من یه پراید ۹۵ دارم ۴۱۰۰۰ کار کرده یه مدته آب رادیاتور میاد تو قمقمه پر میشه ولی دیگه از قمقمه برنمی گرده به رادیاتور .درضمن هیچ نشتی هم از هیچ جا نداره. دیگه بعضی وقتا که قمقمه پر میشه در رادیاتورو باز می کنم بهش آب اضافه می کنم لطفا کمکم کنید ممنون

    پاسخ
  53. 53

    مهدی

    سلام رفقا یه پراید 89 دارم ک دو هفته یه بار نیم لیتر یا یه لیتر تقریبا آب کم میکنه میخواستم ببینم مشکل از چی میتونه باشه اصلا طبیعیه؟ یا ماشین به هیچ وجه نباید آب کم کنه. خطرناکه ؟.مدیر یا دوستان باتجربه راهنمایی کنن ممنون میشم ❤

    پاسخ
  54. 54

    عباس

    سلام.ماشینم ۴۰۵ مدل۸۹ هسش.واشر نزده اما وقتی موتور کاملا سرده درب رادیات رو که باز میکنم یه هوای خارج میشه.دلیلش چیه؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    1. 54.1

      محمد

      احتمال نشتی زیاده وقتی سرده هوا گیری کن ببین بازم هوا کمپرس میکنه یانه درب رادیاتور هم چک کن

      پاسخ
  55. 55

    مجتبی

    سلام پارس نود دارم واشررو تازه عوض کردم تقریبا دوروزی یه لیتر آب کم میکنه علت چیه حتی تسمه تایم تسمه دینام ورون هم عوض کردم

    پاسخ
  56. 56

    کمال

    کدام شیلنگ های پژو را باید تعویض کنیم ؟و چند تا هستند ؟

    پاسخ
  57. 57

    بیات نعمت زاده

    سلام خسته نباشین شرمنده ماشین موقع حرکت تو شهر نه جوش میاره نه اب کم میکنه اما تو جاده از هر 60 کیلومتر دو لیتر اب کم میکنه هم که جوش میاره

    پاسخ
  58. 58

    محمد

    سلام. ماشینم 206 صندوقداره. دیروز متوجه شدم از زیر ماشین آب رادیاتورم داره قطره قطره میریزه. میخواستم بدونم ممکنه توی مخزن رادیاتور اگه بیش از اندازه آب بریزی اونو تخلیه کنه؟ چون با وجود اینکه آب قطره قطره ازش خارج شد، سطح مایع داخل مخزن اصلا کم نشده. ممکنه رادیاتورم سوراخ شده باشه یا طبیعیه؟ الان هم که قطع شده و ادامه نداره

    پاسخ
  59. 59

    شهرام

    سلام من پژو 405 دارم واشرشم تازه عوض کردم ولی دو سه روزی اندازه یه استکان اب میریزم داخلش ماشین هم نه داغ میکنه نه علائمی نشون میده.علتش چی میتونه باشه؟

    پاسخ
    1. 59.1

      فرزاد

      با سلام خدمت شما اصلا پژو عادتشه و کلا آب کم میکنه اونم به علت حرارت بالاست دقت کن هر دو روز یه بار چک کن و هوا گیری دقیق کن . هر کی نظری میده و همه یه جورایی درستن یه جورایی غلت .

      پاسخ
  60. 60

    علیرضا

    سلام خسته نباشید من ماشینم روزی ۱ لیتر اب کم میکنه باید چیکار کنم پژو پارس مدل۸۲

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق نزد اسمارت کار محفوظ می باشد.